力挽狂瀾.jpg

力挽狂瀾

很久以前這部剛上映的時候
記得有個觀後感說 看完會覺得很痛
不過我覺得還好耶
大概是因為曾經看過奪魂鋸2的關係吧XD?

說實在的
這部電影似乎沒有讓我寫影評的價值 o_o
既然這麼說 總得有個好理由
不然好像沒什麼說服力的樣子XD

首先是這部電影的賣點是以下幾點:
1. 過氣摔角選手重回屬於他的舞臺
2. 與20年未曾聯絡的女兒之間的親情拉扯
3. 和脫衣舞孃之間的情感

但很抱歉的是
對我來說 縱觀整部電影
那些賣點並沒有真正的打動我
反而讓我印象比較深刻的是它的片尾曲
這還是繼貧民百萬富翁之後
第二部會讓我想聽片尾曲的電影

所以與其說這是影評
不如說是好歌推薦XD



評比分數:★★ (看不看隨意,滿分五星)



順便附上片尾曲的中英歌詞:

The Wrestler / Bruce Springsteen (布魯斯普林斯汀)

Have you ever seen a one trick pony in the field so happy and free?
If you've ever seen a one trick pony then you've seen me
Have you ever seen a one-legged dog making its way down the street?
If you've ever seen a one-legged dog then you've seen me

Then you've seen me, I come and stand at every door
Then you've seen me, I always leave with less than I had before
Then you've seen me, bet I can make you smile when the blood, it hits the floor
Tell me, friend, can you ask for anything more?
Tell me can you ask for anything more?

Have you ever seen a scarecrow filled with nothing but dust and wheat?
If you've ever seen that scarecrow then you've seen me
Have you ever seen a one-armed man punching at nothing but the breeze?
If you've ever seen a one-armed man then you've seen me

Then you've seen me, I come and stand at every door
Then you've seen me, I always leave with less than I had before
Then you've seen me, bet I can make you smile when the blood, it hits the floor
Tell me, friend, can you ask for anything more?
Tell me can you ask for anything more?

These things that have comforted me, I drive away
This place that is my home I cannot stay
My only faith's in the broken bones and bruises I display

Have you ever seen a one-legged man trying to dance his way free?
If you've ever seen a one-legged man then you've seen me

--
你可曾見過一匹黔驢技窮的小馬如此自由快樂地在自己的園地裡?
如果你見過那匹小馬,那你一定見過我
你可曾見過一隻只有一條腿的狗,舉步艱難地在街上行走?
如果你見過那隻狗,那你一定見過我

那你一定見過我,我站立在每一扇門前
那你一定見過我,我能留下的東西總是一次比一次少
那你一定見過我,我確信當我的血滴在地板上時總是可以使你微笑
告訴我,朋友,你還能要求其他的東西嗎?
告訴我,你還能要求其他的東西嗎?

你可曾見過一個填滿灰塵和雜草之外空無一物的稻草人?
如果你見過那個稻草人,那你一定見過我
你可曾見過一個只會對著微風揮拳猛擊的獨臂人?
如果你見過那個獨臂人,那你一定見過我

那你一定見過我,我站立在每一扇門前
那你一定見過我,我能留下的東西總是一次比一次少
那你一定見過我,我確信當我的血滴在地板上時總是可以使你微笑
告訴我,朋友,你還能要求其他的東西嗎?
告訴我,你還能要求其他的東西嗎?

這些給予我安慰的東西,我全力以赴
這個地方是我的歸屬但我卻無法停留
我唯一的信仰是我斷裂的骨頭和顯露出來的瘀青

你可曾見過一個獨腳的人試著自由自在的跳舞?
如果你見過那個獨腳的人,那你一定見過我
--
arrow
arrow
    全站熱搜

    scdvpl 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()